Någon(t)

Mörk vecka utan ett enda solsken. Typiskt 2000-talet då man har lågenergilampor istället, vem behöver solen.
Äventyr och själsliga resor, människor och personligheter, den individs privata liv. Något som dött ut med kommandet utav datorer, bloggar, facebook, youtube, media, jobb och pengar som man köer till frihet med. Yttrandefrihet, jämställdhet, illusioner om den perfekta samhället som i verkligheten, just ja, verkligheten som ingen ser men alla försöker och då skapas den gemensamma illusionen av en påhittat verklighet där rättvisa och frihet är grund och botten. Verkligheten, det finns något, någon slags tillstånd, någon människa, någon bok, någon dryck, en solnedgång eller soluppgång, någon av dessa känslor och smaker, kan vara något helt annat, men det finns detta något som jag kommer hitta, jag vet det, och när jag gör det, verkligheten, nuet som man aldrig levt i, kommer vilja svälja mig hel med hela dennes kompetens utav insikt. Leta upp mig då i den andra dimensionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0